|
Вітаємо Вас на офіційному Веб-сайті Громадської організації "Об'єднання нечуючих педагогів" (м.Київ). Цей сайт для всіх, хто цікавиться питаннями спеціальної освіти нечуючих в Україні. |
|
Новости
00:00
ОНП: два роки разомЯк тільки у школярів розпочинаються канікули, ОНП (об`єднання нечуючих педагогів) проводить чергову робочу зустріч, на якій обговорюються актуальні проблеми та вирішуються важливі завдання. Так було і цього разу. Але зустріч, яка відбулася 6 червня на базі КЦ УТОГ, не була схожа на попередні. Тому що, по-перше, в ці дні УТОГ відзначало 70-річчя з дня свого створення, а кожний член ОНП також одночасно є членом (і активним!) УТОГ і не стояв осторонь цієї святкової події. А по-друге, у нас теж був своєрідний ювілей: ОНП “стукнуло” 2 роки. Це ще, звичайно, не багато, але й не мало, якщо врахувати, що ОНП об`єднало однодумців, тих нечуючих (і чуючих!) педагогів, які прийшли в школи за покликом своєї душі сіяти в учнях добре, розумне, вічне... Кожний з нас знає, що не один відтепер, що ми - разом. І по-третє, ми приймали гостей: М.Євсеєву - першого президента Московської Асоціації глухих учителів (МАГУ); С.Кульбіду - наукового працівника інституту спецпедагогіки; Ю.Кучера - викладача англійської мови Києво-Могилянської академії, представника Українсько-Канадського Альянсу; В.Коменданта - голову організації УТОГ з Автономної Республіки Крим, В.Тимошенка - адвоката, завідувача адвокатським бюро для глухих. Довгоочікувана гостя з Москви - М.Євсеєва з цікавістю стежила за виступами україн¬ських колег і на їх прохання розповідала про Шлях до створення МАГУ (не такий бюрократично-тернистий, як у ОНП, де за кожний папірець треба платити чималі кошти), про їхні зустрічі, про копітку роботу над втіленням своєї програми в життя. Інтерес українських вчителів викликала й інформація про те, що МАГУ мала свій девіз, свій гімн, свої традиції (наприклад, посвячення в учителі та клятву педагога). МАГУпівці зробили багато, захищаючи та відстоюючи рідну мову нечуючих, і хоч в Росії жестова мова ще не є державною, але вона посідає чільне місце. її досить серйозно вивчають, активно застосовують під час навчально-виховного процесу в освітніх закладах для нечуючих дітей. У цьому значна заслуга і членів МАГУ. А ще вони видавали методички, виступали на науково-практичних конференціях з доповідями на різні теми, сприяли підвищенню категорії нечуючим вчителям, були членами медико-педагогічних комісій при вирішенні питання розподілу глухих і слабочуючих дітей у спецшколи згідно із ступенем втрати слуху і розумовими здібностями. Нечуючі педагоги Москви виїжджали до інших регіонів Росії і проводили у місцевих спецшколах конференції і відкриті уроки, передавали колегам свій багатий досвід. На превеликий жаль, коли М.А.Євсеєва відійшла від керівництва організацією, через неуважне ставлення її нових керівників до своєчасного подання звітів у податкові органи, МАГУ була ліквідована. Але всі московські нечуючі вчителі залишилися на своїх робочих місцях, продовжують плідно і спільно працювати. Марія Амирханівна цікаво розповідала про свої враження від поїздок до зарубіжних країн, про досвід навчання та виховання нечуючих дітей в інших країнах. Вона підкреслила, що в багатьох передових країнах жестова мова визнана як державна, що закони тих країн захищають нечуючу особистість. На зустрічі йшлося і про роль нечуючого вчителя у навчально-виховному процесі спецшкіл для дітей з вадами слуху. У цій дискусії взяли активну участь і члени ОНП, і гості. Особливо запам`яталися слова Марії Амирханівни: “Щоб нечуючому бути вчителем з великої букви, треба бути втричі розумнішим за чуючого вчителя...”. На закінчення своєї розповіді М.А.Євсеєва передала в дарунок членам ОНП декоративну таріль з емблемою Всеросійського товариства глухих, друковані видання, які вийшли в останні роки у Москві, а також ряд деяких документів МАГУ, які дуже зацікавили членів української організації нечуючих учителів. На зборах було прийнято рішення про прийом М.А.Євсеєвої у почесні члени ОНП. ЇЇ безціний досвід особливо став у нагоді, коли українські вчителі перейшли до наступного питання порядку денного - обговорення проблеми застосування жестової мови в школах та садках для дітей з вадами слуху. У ході обговорення цього важливого питання взяли активну участь і члени ОНП, і гості, які були присутні на зустрічі. Зокрема, педагог Київської спецшколи №6 Є.С.Грищенко розповіла про результати опитування “Жестова мова як засіб навчання”, яке проводилося серед читачів газети “Наше життя”. Це анкетування здійснювалось за ініціативою ОНП. До речі, участь у ньому взяли 937 осіб (з них 709 - глухі та слабочуючі). І виявилося, що переважна більшість опитуваних (923!) вважає, що жестову мову необхідно використовувати у навчально-виховному процесі спецшкіл для нечуючих. У зв`язку з цим члени ОНП прийняли рішення про направлення офіційного листа до Міністерства освіти і науки України стосовно введення жестової мови, як рідної мови нечуючих, до навчального процесу спецшкіл. З урахуванням зауважень, які були висловлені на зустрічі, лист був підготовлений і направлений на ім`я міністра освіти і науки України В.Кременя, а також керівників профільних наукових закладів - інституту спецпедагогіки та педагогічного університету імені М.Драгоманова. На завершення зустрічі С.Кульбіда ознайомила всіх з методичним матеріалом “Пер¬ша абетка” з вивчення мови жестів нечуючими дітьми.Впевнена, що така насичена цікавою інформацією і конкретними пропозиціями зустріч залишила приємне враження не тільки у мене.
Н.Адамюк, газета “Наше життя”, 2003 р. |
Администратор |