Вітаємо Вас на офіційному Веб-сайті Громадської організації "Об'єднання нечуючих педагогів" (м.Київ). Цей сайт для всіх, хто цікавиться питаннями спеціальної освіти нечуючих в Україні. 

Новости

00:00

Вперше для нечуючих педагогів. Резолюція І-го всеукраїнського семінару ОНП

Перший Всеукраїнський семінар Об`єднання нечуючих педагогів, на якому розглядалась роль учителів і вихователів з порушеннями слуху у навчально-виховному процесі спеціальних шкіл, проведений 22-24 серпня 2008 р. правлінням ОНП за підтримки Міністерства освіти і науки України, Українського товариства глухих, Міжнародного фонду “Відродження”, Інституту спеціальної педагогіки АПН України та інших організацій.

У роботі семінару взяло участь близько 60 осіб, серед яких представники Інституту спеціальної педагогіки АПН України, спецшкіл-інтернатів для дітей з порушеннями слуху, структурних підрозділів Українського товариства глухих, апарату ЦП УТОГ, Центру слухової реабілітації “Аврора” та інших організацій.

Семінар проводився з метою сприяння удосконаленню фахової майстерності нечуючих педагогів, надання їм усебічної інформації із захисту своїх прав, допомоги у вирішенні наявних проблем.

Враховуючи положення, викладені у Конвенції ООН про права інвалідів від 12 травня 2008 року,  учасники семінару звертаються з наступними пропозиціями:

- до Міністерства науки та освіти:

а) приділяти більше уваги належній фаховій підготовці на дефектологічних факультетах ВНЗ спеціалістів для роботи в школі для нечуючих дітей, забезпечуючи нагальну потребу в тому, щоб майбутні педагоги протягом усього терміну навчання оволодівали українською жестовою мовою і опановували методику її застосування у навчально-виховному процесі, складали відповідні іспити і могли під час роботи в школі забезпечити повний контакт з учнями і розуміння ними програмового  матеріалу;

б) переглянути програми для шкіл глухих (1-4 класи) з читання, які спрямовують учителя працювати лише над вимовою, не передбачаючи глибокого осмислення художніх творів;

в) переглянути (адаптувати до можливостей нечуючих учнів) програми та підручники з основних предметів навчального циклу, провівши їхній попередній моніторинг серед педагогів-практиків, зокрема програми з математики 5-12 (5-13) класів, які занадто перевантажені матеріалом;

г) зважаючи на специфіку контингенту учнів шкіл для дітей з порушеннями слуху, збільшити кількість годин на вивчення української мови і літератури до 12 годин на тиждень за рахунок зняття другорядних тем з інших предметів і одночасного зменшення годин, з внесенням відповідних змін до програм з цих предметів;

д) розробити програму забезпечення спеціальних шкіл докладною відеотекою навчальних програм і фільмів з субтитрами для поліпшення наочного сприймання учнями з порушеннями слуху програмового навчального матеріалу;

е) враховуючи  нагальну потребу у приділенні уваги обдарованим дітям з порушеннями слуху - відкрити всеукраїнську білінгвістичну гімназію-інтернат для обдарованих дітей у м.Києві;

є) схвалити програму “Жестова мова” (1-12 класів) для внесення до шкільної програми всіх шкіл для дітей з порушеннями слуху в інваріантну частину, виділивши на вивчення ЖМ у кожному класі по 2 години на тиждень;

ж) схвалити комп`ютерну програму “Крок у завтра” для 6 класу спецшкіл для дітей з порушеннями слуху і доручити її авторському колективу переглянути програму з інформатики, введену МОНУ для викладання в школах глухих і слабочуючих дітей з метою її адаптації до потреб і можливостей таких учнів;

- до Центрального правління УТОГ:

а) активно залучати членів ОНП до розробки і опрацювання проектів законів та інших важливих документів у галузі освіти;

б) за клопотанням правління Об`єднання нечуючих педагогів нагороджувати активних членів ОНП, які є членами Українського товариства глухих, званнями “Почесний член УТОГ”, “Відмінник УТОГ”, іншими відзнаками;

- до Інституту спеціальної педагогіки АПН України:

а) здійснити силами спеціалістів лабораторії жестової мови подальше її дослідження і видати докладний словник жестової мови;

б) розробити і видати методичні рекомендації та навчальні посібники з навчання ЖМ різних категорій слухачів курсів жестової мови (учнів, вчителів, батьків, перекладачів тощо);

в) залучати нечуючих педагогів-практиків до роботи над складанням білетів для випускників спеціальних шкіл-інтернатів для дітей з порушеннями слуху під час проведення Всеукраїнського конкурсу “Ерудит”;

- до адміністрацій спецшкіл для дітей з порушеннями слуху:

а) сприяти нечуючим учителям у направленні на засідання і семінари ОНП за рахунок коштів управлінь освіти і науки, як це передбачено у директивному листі Міносвіти від 06.12.05 р. №1/9-696;

б) організовувати шкільні діючі курси УЖМ (за допомогою нечуючих учителів) для початківців та педагогів, які недостатньо володіють жестовою мовою, використовуючи наявну програму з вивчення УЖМ на відповідних курсах;

- до правління ОНП:

а) висвітлити у ЗМІ та засобах електронної інформації результати Першого Всеукраїнського семінару Об`єднання нечуючих педагогів “Роль нечуючого педагога у навчально-виховному процесі як соціально значимої моделі для наслідування у школах для дітей з порушеннями слуху”;

б) видати збірку “Видатні нечуючі педагоги минулого і сьогодення”;

в) систематизувати і видати методичні рекомендації і дидактичні матеріали нечуючих педагогів стосовно проведення занять з метою обміну досвідом роботи і популяризації їхньої діяльності;

г) з метою підвищення кваліфікації та збагачення знань членів ОНП на засідання Об`єднання запрошувати наукових працівників інститутів, які займаються питаннями впровадження різних методик та  інноваційних технологій у навчання нечуючих дітей;

д) сприяти членам ОНП у підвищенні кваліфікації шляхом забезпечення їх методичною, науковою, енциклопедичною літературою, різними словниками та посібниками.

 

На завершення семінару його учасники звертаються до правління ОНП з проханням продовжити практику проведення подібних заходів, здійснювати подальшу  роботу з пошуку коштів (у тому числі й грантів) для їх фінансового забезпечення і для реалізації планів, що сприятимуть підвищенню освітнього і фахового рівня нечучого педагога і підвищенню його ролі та значення у навчально-виховній роботі у школах для дітей з порушеннями  слуху.

(Друкується зі скороченнями).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Погода в Киеве
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Учительские праздники

 

 

my name is autumn 1 pictures, backgrounds and images

Администратор

Имя отправителя *:
E-mail отправителя *:
Тема письма:
Текст сообщения *:
Код безопасности *:

Создать бесплатный сайт с uCoz