|
Дактильно-жестовая речь неслышащих. Многих она раздражает. Смотреть со стороны на разговор неслышащих - неприятное зрелище. Глухие, жестикулируя, обычно сильно гримасничают, что выглядит отталкивающе. А почему? Потому, что наши неслышащие не владеют культурой общения в целом и, в частности, культурой жестовой речи. Глухие виноваты? Нет!!! Человек должен приучаться к любой культуре с детства. А о культуре жестовой речи не может быть никакого разговора, пока язык жестов не введут в дошкольную и школьную программу как предмет обучения. Сама я закончила школу для детей со сниженным слухом в с.Кисляк Винницкой области. В нашей школе, как и во всех школах такого типа, запрещалась жестовая речь. Учителя и воспитатели не уставали повторять: “Вы должны говорить голосом, не машите руками!” Но никакие запреты в шк
...
Читать дальше »
|
12 лютого 2013 року склала останній державний іспит група нечуючих студентів-заочників факультету “Корекційна педагогіка” Київського національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова. Ірина Васильченко (Харків), Алла Ковтун (Київ), Світлана Поліщук (Волинь), Жан Тарнавський (Чернівці) і Дмитро Федорченко (Київ) навчалися разом з групою чуючих студентів. Усі вони вже мали раніше диплом про вищу освіту, а тепер, за ініціативи Об'єднання нечуючих педагогів та за підпримки Центрального правління УТОГ і керівництва Університету, отримали другий диплом саме за педагогічним фахом. У їхніх дипломах буде записано: “Вчитель шкіл для глухих і слабочуючих. Сурдопедагог навчальних закладів”. Такий запис внесено до дипломів випускників-драгоманівців уперше. Тож успіхів їм у подальшому застосуванні набутих знань
...
Читать дальше »
|
У розвитку навчання й виховання дітей з вадами слуху можна виділити кілька етапів. На кожному з них по-різному ставилися завдання та визначався зміст педагогічного процесу й, таким чином, пропонувались різноманітні мовні засоби. Найбільш суттєво відрізнялись погляди на роль і місце жестової мови. Становлення системи освіти глухих на першому етапі (перша половина XIX ст.) проходило під безпосереднім впливом ідей О.М.Радищева. В 1809 році вийшов у світ його філософський трактат “Про людину, про її смертність та безсмертя”, в якому були висловлені цікаві думки про своєрідність розвитку людей, які не чують. По-перше, він відзначив, що глухонімі спілкуються між собою жестами, і припустив, що на основі жестової мови можна й мислити, й спілкуватися. Це був дуже прогресивний погляд на глухоніму людину в тому суспільстві, де
...
Читать дальше »
|
Кому з батьків не знайома ситуація коли дитина на відріз відмовляється робити те, що від нього вимагають або просто ігнорує прохання батьків продовжуючи займатися своєю справою? Якщо таке відбувається постійно, то дорослим варто задуматися над власним ставленням до дитини. Причина впертості дитини криється у ваших до нього вимогах - можливо, вони пригнічують активність та ініціативу дитини. У такому випадку у дитини виникає протест у вигляді постійного протиріччя прохань і вимог батьків. Адже маленька людина ще не вміє відстоювати і аргументувати свою поведінку, а дорослі не завжди готові його вислухати. З усього сказаного випливає висновок, що виправлення поведінки дитини батькам потрібно починати з себе. Перше, що потрібно усвідомити - це те, що рідше конфліктують з дитиною ті батьки, які не висувають безпідставних
...
Читать дальше »
|
Современное общество рассматривается сегодня не как унитарный социум, где каждый член должен соответствовать некоторому единому стандарту (именно такие идеи были доминирующими в предвоенной Европе и Советском Союзе),а как обслуживание, социальная поддержка, воспитание, чтобы каждый смог сознательно выбрать свой путь, полностью реализовать свою индивидуальность. И те неслышащие люди, которые являются членами микросоциума - Общества глухих, имеют право развивать свой язык, свою культуру, получить образование на национальном жестовом языке. Борьба за реализацию прав глухих как представителей лингвистических и культурных меньшинств, которая проводится под руководством национальных ассоциаций и Всемирной федерации глухих, уже привела к официальному признанию жестового языка и целесообразности построения на его основе билингв
...
Читать дальше »
|
Минулий рік у вітчизняній сурдопедагогіці видався плідним на ювілейні дати.Згадаємо про них: училище для глухонімих дітей німецьких колоністів в с.Вормс (Одеська обл.) відзначило 125 років, Малинська (Максимовицька) церковнопарафіяльна школа (Житомирська обл.) - 115 років. Сімферопольська школа-притулок - 105 років. Із цих закладів на сьогодні працює лише школа в Сімферополі, яка незмінно перебуває на одному й тому ж місці. Не стоїть осторонь від ювілейних дат і 2013 рік. У травні виповнюється 110 років з дня відкриття Олександрівського (Запорізького) училища-хутора глухонімих, у червні - 170 років Одеській школі для глухонімих дітей, а восени - 105 років Чернівецькому інституту для сліпих і глухонімих дітей. У Запоріжжі та Одесі на сьогодні працюють спеціальні заклади, які є їх правонаступниками. А заклад у Чернівця
...
Читать дальше »
|
Мабуть, важко знайти сурдопедагога, який ніколи не чув про Олександрівську школу-хутір для глухонімих. У радянський час цей навчальний заклад згадувався і в тих підручниках з історії сурдопедагогіки, що виходили в Москві (А.Басова, С.Єгоров), і в тих, по яких навчалися студенти дефектологічних факультетів в Україні (М.Ярмаченко). Не оминають увагою своєрідне дитяче містечко сучасні українські дослідники - дефектологи (Н.Єфіменко, С.Кульбіда, В.Шевченко). З повагою згадували і згадують ім’я організатора школи-хутора Фелікса Мовчановського у Запоріжжі (В.Морозюк, В.Перепадя, О.Синельникова), адже саме це місто до 1921 р. мало назву Олександрівськ. Тим часом про унікальний навчальний заклад фактично нічого не відомо широкому педагогічному загалу. На наш погляд, це є негативним наслідком певної традиційної відокремленості дефе
...
Читать дальше »
|
Похід в перший клас - це колосальний стрес для маленької дитини: все здається йому незнайомим, чужим. Перед батьками негайно встає першорядне завдання - підготувати свого малюка, налаштувати його так, щоб він не відчував себе “білою вороною”. Всупереч загальноприйнятим думкам, підготовка до школи включає в себе не лише навчання читати, рахувати і писати. Важливий також і моральний аспект, уміння дитини контактувати з учителем, знаходити спільну мову з однолітками, працювати в групі. Вітайте прагнення малюка спілкуватися з людьми, завжди підтримуйте його розмови. Пояснюйте йому морально-етичні норми, що стосуються всіх сфер людського життя. У спілкуванні з іншими школярами вашій дитині напевно прийдеться нерідко відстоювати свою точку зору. Виховайте в ньому це вміння: не нав'язуйте свою думку, дозволяйте йому прийма
...
Читать дальше »
|
У своїх мріях кожен батько представляє свою дитину відмінником. Ви з гордістю розписуєтеся в щоденнику і захоплено вислухуєте похвали на адресу чада на батьківських зборах. І часто такі мрії розбиваються об менш оптимістичну реальність. Що ж робити, якщо дитині не цікаво вчитися? Одразу визначимо, що вирішення цієї проблеми лежить у площині психології. Зокрема, в області психології стосунків у сім'ї. Важливість довіри Страх часто набагато сильніше небезпеки. Надмірна батьківська строгість і категоричність вимог може породити в дитини страх здійснення помилки. У цьому випадку, величезний промах допускають саме батьки. Вони породжують у своїй дитині масу комплексів, які можуть залишитися на все життя. Дуже часто це призводить до звички брехати. Дитина настільки боїться батьківського несхва
...
Читать дальше »
|
Багато батьків часто скаржаться на своїх повільних дітей, часто називають їх “копуші”. Але серйозно не замислюються про цю проблему і сприймають як само собою зрозуміле поняття. А адже в сучасних умовах ціна часу постійно зростає. Вміння швидко приймати рішення і робити великі обсяги роботи за короткі терміни стали необхідними якостями в багатьох сферах життя, а в навчанні і поготів. Важливо встановити причини повільності школяра. Можливо, дитина флегматик і повільність є особливістю темпераменту. Тоді може допомогти використання таймера при виконанні домашнього завдання. Так учень зможе підвищити рівень контролю часу. Якщо не вклався в обумовлений термін, то слід просто вказати на це, а якщо встиг - похвалити. Часто причиною повільності буває недостатній розвиток довільної уваги, тобто школяр часто відволікається.
...
Читать дальше »
|
|
|